Günün Sözü:

Silginiz kaleminizden önce bitiyorsa, yanlışınız çok demektir.

Buluş İle İcatın Farkı

Bugüne kadar aralarında bir fark olduğunu hiç düşünmemiştim.Ama varmış!...

Malum artık lisede son yılım.O yüzden birkaç gündür dersanem başlamış bulunuyor.Dersanemize bu yıl gelen hatta daha geleli -bugün öğrendim- 1 hafta bile olmamış bir Felsefe öğretmenimiz var.Çok kıyak biri denilir ya işte o hesap.Şimdiye kadar bize 2 ders girdi;ama sanki yıllardır berabermişiz hissi oluştu.Neredeyse adım başı bir yeni bilgi fırlıyor ağzından.Bugünde ardarda fırlayan bilgilerin arasından birisini daha önce defalarca kullanmama rağmen hiç düşünmediğimi fark ettim.

Buluş ve icat...

Öğrenmenin yeri ve zamanı yok.Belki bir çoğunuz bunu yeni mi öğrendin diyebilir;ama evet ben yeni öğrendim.Ayıp olan şeyin öğrenmemek olduğda ortada yani daha önce bilmiyor olmamın da bir önemi yok.Neyse gelelim sadede.

Buluş, doğada zaten var olan bir şeyi ortaya çıkartmak anlamına geliyormuş; icatsa olmayan bir şeyi mucit tarafından yapılması anlamındaymış.Öğrenmiş olduk :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder