Günün Sözü:

Silginiz kaleminizden önce bitiyorsa, yanlışınız çok demektir.

Fazıl Say vs Cüneyt Özdemir


Gündemi takip edenler bilir müzik duayeni! Fazıl Say "Arabesk Yavşaklığı" diye bir laf attı ortaya.Bir süreden beride twitter'de ki profilinden ardı ardına attığı tweetlerle kendini kanıtlama çabasında tabi düşmanlarına da oradan cevap yazıyor :). Ama dün akşam ilginç bir şey oldu.Takipçisi olduğum Cüneyt Özdemir ve Fazl Say bu konu üzerinde bir süredir zaten konuşuyorlardı. Lakin dün akşam Cüneyt Özdemir'in twitter'de;
"Başıma birşey gelmeyecekse bu akşam Sibel Can'ın programındaki has arabeskçi Müslüm Baba'yı ve Şevval Sam'ı izlemeyi düşünüyorum,çaktırmayın" 
yazmasıyla bir anda ortam gerildi.Tabi bu gerginlikte bir şeyi gördük Fazıl Say'ın gerçek yüzünü.Onun dehasını! gördük.

İşte twitter'da ki karşılıklı replylerin özeti:

Cüneyt Özdemir:Başıma birşey gelmeyecekse bu akşam Sibel Can'ın programındaki has arabeskçi Müslüm Baba'yı ve Şevval Sam'ı izlemeyi düşünüyorum,çaktırmayın.
Fazıl Say:başına bir şey başkaldırdığında gelir merak etme)) İyi insan .
C.Ö:Şeytan diyor git Sibel Can'ın konserinde 'Arabeskçiler Yavşak Değildir' diye pankart aç. Hala başıma bir şey gelmez mi diyorsun!
C.Ö:ya da o pankartı sizin konserlerinizden birinde mi açmalı? Hangi kitle daha anlayışsız karar veremedim bakın.. Ya da hoşgörülü..!
F.S:Senin göremediğin şu sanırım ; Bir kapıyı açmak ve tartışma başlatabilmek için tek çözüm kapıyı kırmak idi
F.S:Ama , herkes herşeyi çok iyi biliyor. şu "yavşaklık" sözü sizin tartışmanızın devamı değil. Sizin tartışmanız, kültüryozluğu
C.Ö:kırılan bir kapıyı sonra onarmak kolaydır da kırılan bir kalbi onaramamak üzücüdür. Sizi bilmem en azından ben öyle düşünürüm
F.S:Populer bir basın mensubunun amacı da,araştırmak olmalı. Büyük müzisyenlere sorun bana güvenmediyseniz...
F.S:size cücü denilmesine ve bunun bir kapışma olarak adlandırılmasına şiddetle karşıyım. Cüneyt Özdemir aydın bir insandır.
C.Ö:Ben sizin düşüncelerinize saygı duyuyorum ilk günden beri bunu kamuoyu önünde ifade de ediyorum başka birine sormaya gerek yok....
C.Ö:....Bu yüzden arabesk müzik icra edenleri yavşak olarak tanımlamak haksızlık bu sanatçılar toplum döngüsünü yansıtan bir ayna sadece
C.Ö:Sonuçta sayın Say aman dikkat edin binayı yıkmaya giderken (ki bence de yıkılmalı) umarım yanlış kapıları ve kalpleri yıkmazsınız
F.S:Benim Atatürk kültür devriminden anladığımsa şudur;"Asla özünden kopmayacaksın, ama dünya yarışında öncü olacaksın
F.S:Kalpleri kırmak bu derece büyük sorun olsaydı tarihte ne Beethoven kalırdı ne Picasso ne Nazım Cüneyt
C.Ö:şu an show tv'de Sibel Can'ı açın neye itiraz ediyorsunuz somut şarkılar üzerinden anlatın, gerçekten anlamaya çabalıyorum sizi
F.S:biz size-Türk Sanat Müziği Halk Müziği Caz ve Klasikden hakikaten iyi müzisyenler yoplanalım anlatalım)Evde medyaya düşmeden her şeye izin var niye olmasın??=)))
C.Ö:Belki müzik dediğimiz şey notalardan fazlasıdır, kulaklarımız kadar aklımızı gönlümüzü de açıp içine almamız gerekir...
F.S:Arabesk müziği batıdaki meslektaşlarıma dinlettim.1-2 dakika tahammül edebiliyorlar. Bu niye sizce? Siz önce kulakla mı acep?  
F.S:ve dinleyenlere yavşak diyen o ağzı eşşek s..k.sin.
F.S:Klasik müzikten caz'dan ve halk müziğinden iyi anlamayan bir kulak bu lafları eder.Biraz müziği ciddiye alın. O da sizi alır
F.S:Ve sen bunu bu gezegende her yıl 120 konser veren-Salzburg'u açan adama mı diyorsun?Müzik gönül işidir diye. Haddini bil!
C.Ö:Ne kadar da hoyratsınız sayın SAY!
F.S:Demin ettiğim bir lafı geri çekiyorum; Cüneyt Özdemir aydın filan değildir.VE Israrla tekrar ediyorum; Herkes ne istiyorsa dinlesin
F.S:Hepsi doğru; Hoyratım tahammülsüzüm ve gaddarım. İlkelliğe ve sahtekarlığa karşı!
C.Ö:Şimdi bir ilki daha hep beraber yaşayacağız arkadaşlar. Müziğini her ne kadar sevsek de, dehasına eserlerine hala saygı duysak da hatta... 
C.Ö:Kendisini haberi olmadan farklı ortamlarda ve kamuoyu önünde ulu orta savunsak bile bu gezegende her yıl 120 konser veren Salzburg fatihini
C.Ö:Kendisini dev aynasında gördüğü için.. Tartışma üslubunu bilmediği için.. Tahammülsüz olduğu için.. hoyrat ve gaddar bir insan olduğu için..
C.Ö:Bir gelenek olarak yalnızca buradan değil hayatımızdan da şutluyoruz BLOCK FAZIL SAY. Hadi yallah şimdi.. Ben sana deha olamazsın demedim...     BlogmaBlogcuk hizmetidir.Kaynak göstermeden kopyalamayınız.   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder