Günün Sözü:

Silginiz kaleminizden önce bitiyorsa, yanlışınız çok demektir.

Doğum Günün Kutlu Olsun Ey Koca Şair

Akşama hatta bir hafta sonra TV'de oynayacak dizilerde neler olacağını biliyorsun.
Hangi ünlü kiminle biliyorsun.
Günün dedikoduları neler biliyorsun.
Hangi ürün nerede indirimde yeni ne çıkmış biliyorsun.
Peki bugün İstiklal Marşı'mızın yazarı Mehmet Akif Ersoy'un doğum günü bunu biliyor musun?
Doğum günün kutlu olsun ey koca Şair...

Mehmet Akif Ersoy

Türkiye'de Denizcilik Sanayisi ve İhtiyaçları

1. Genel Gereksinimler
1.1.   En son VIII BYKP’nda (Beş Yıllık Kalkınma Planı) da kullanılan özel ihtisas komisyon raporuna dikkatle bakılmalı,
1.2.   Ulaşım Master Plânı’nı hazırlayıp bu programı hükümetler değil devlet politikası olarak özümsemeliyiz.2023, Cumhuriyetimizin 100. Kuruluş yılını, hedeflediğimiz neticelere ulaşmak için vazgeçilmez bir mihenk taşı yapmalıyız.
1.3.   Son gelişmelerle enerji köprüsü haline gelen Türkiye’nin taşıma alanında da köprü olması şarttır. Doğu Türk devletleri ile su yolu balantısına uygun gemiler projelendirilip, derhal uygulamaya konulmalıdır.
2. Tersaneler
2.1.
   Muhakkak ekonomik boyutta düşünülmeli ve mevcut yapı olabildiğince revize edilmeli.Uygun yapılaşmayı müteakip efektif bir bölümü Serbest Bölge Statüsüne kavuşturulmalıdır.
2.2.   Eğitim ve teknolojik yatırımlar teşvik edilmeli - Mühendis - işçi arası teknisyen formen vasıflarında eleman yetiştirecek gemi yapı okullu süratle devreye sokulmalı. Türk Loydu Vakfı’nın bu konudaki işbirliği sağlanmalıdır.
2.3.   AB’ne entegrasyon sürecinin sonuna gelindiği bugünlerde rekabetin ancak kalite ile beraber sağlanabileceği unutulmamalı. Tersanelerimize  kalite ve standart bilinci yerleştirilmeli, tersanelerimiz ISO-9000 ve benzeri  kalite güvence-yönetim sistemlerine kavuşturulmalıdır.
Yer darlığı nedeniyle daha fazla detaya girme imkânımız yok. Ancak  iki-üç yılı aşkın bir süredir sebebi de henüz anlaşılamayan ekonomik sıkıntılar içindeki Türkiye’ye  uzun vadede çok yararlı faydalar ve rekabet  alışkanlığı getirecek Gemi İnşaa Sanayii’mizin bugünkü durumu hiç de iç açıcı değil, Kötümser olmak istemeyiz ama açık gerçeklerin bu kadar göz ardı edildiği bir yönetim sürecinde yine fırsatları kaçıracağımızdan korkarız. Çünkü mevcut filo çok yaşlanmıştır.
Gelişen taşıma modellerine uyum şarttır ve en önemlisi işsizliğin kol gezdiği bir dönemde emek yoğun sanayilerin başında gelen gemi inşaa sanayii her türlü engele rağmen en üst düzeyde desteklenmelidir. Destek söz konusu edilince OECD anlaşması, Gümrük birliği anlaşması vb. mazeretler de hiç bir zaman ülkemizin geleceğinden daha önemli değildir.

Yurdumuzda Gemi Yapım Sanayisinin Geliştiği Merkezler

Cumhuriyetin kurulmasıyla birlikte, tersaneciliğe ayrı bir önem verildi, Boğaz ve Haliçte yoğunlaşmış olan tersaneler 1969’da Tuzla Aydınlı koyuna taşındı. Bugün, Türkiye’de 54 adet tersane bulunuyor. Bunlardan 48 tanesi özel sektöre, 4 tanesi Türk Silahlı Kuvvetleri’ne, 2 tanesi kamuya ait. Sektör; yatlardan mega yatlara, yelkenlilerden balıkçı teknelerine, kimyasal tankerlerden kuru yük gemilerine, çok geniş bir ürün yelpazesine sahip. Ayrıca, gemi bakım ve onarım hizmeti de sektörün önemli gelir kaynaklarından. Türk tersaneleri Tuzla, Marmara, Karadeniz ve Akdeniz bölgelerinde bulunuyor.


BlogmaBlogcuk hizmetidir.Kaynak göstermeden kopyalamayınız.